Haber

NEFES BORUSUNA EKMEK KAÇAN HALİL’İ ÖĞRETMENLERİ ‘HEİMLİCH MANEVRASI’ İLE KURTARDI

İZMİR’in Buca ilçesinde ortaokul öğrencisi Halil İbrahim Pelen’in (10), teneffüste konuttan getirdiği beslenmesini yediği sırada soluk borusuna ekmek modülü kaçtı. Bir müddet nefes alamayan ve morarmaya başlayan Pelen, kendisine müdahale eden nöbetçi öğretmenler tarafından ‘Heimlich manevrası’ ile kurtarıldı. Vakitle yarışılan o anlar, okulun güvenlik kameralarına yansıdı.

Çakabey İmam Hatip Ortaokulu’nda 4 Kasım günü, 5’inci sınıf öğrencisi Halil İbrahim Pelen, teneffüste meskenden getirdiği beslenmesini yerken soluk borusuna ekmek modülü kaçtı. Evvel arkadaşlarından sonra öğretmenlerinden yardım isteyen Pelen’e birinci yardım eğitimi alan nöbetçi öğretmenler müdahale etti. Birkaç öğretmen tarafından yaklaşık 5 dakika boyunca ‘Heimlich manevrası’ uygulandı. Nefes alamadığı için moraran ve ağzından köpükler gelmeye başlayan Halil İbrahim Pelen, uzun uğraşlar sonucu kurtarıldı. Pelen, çağırılan ambulansla hastaneye kaldırıldı. Olay ise okulun güvenlik kameralarına yansıdı.

‘BÜYÜYÜNCE TABİP YAHUT İTFAİYECEĞİ OLMAK İSTİYORUM’

Halil İbrahim Pelen, Teneffüste yemek yiyordum. Bir anda boğazıma takıldı. Nefes almaya çalıştım, alamadım. Dışarı çıktım. Hocalarım beni gördü. Yardım ettiler. Çok korktum. Herkes telaşlanmıştı. Nefes bir türlü gelmedi. Hocalarım sakin olmamı söyledi ben de onların dediklerini yapmaya çalıştım. Arkadaşlarımın hepsi ağladılar. Ben büyüyünce doktor veya itfaiyeci olmak istiyorum. Hayat kurtarmak istiyorum dedi.

‘RABBİM BİZE KURTULUŞ ÖYKÜSÜNÜN BİR MODÜLÜ OLMAYI NASİP ETTİ’

Olay günü bahçede olduğunu anlatan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Dursun Ağbaba da O gün bahçedeydim. Sınıftan bir çocuğun süratlice bize gerçek koşarak geldiğini gördüm. Arkadaşı boğazına bir şey takıldığını söyledi. Çocuğa çabucak müdahale ettik. Süratli bir formda karnına basınç uyguladık. Birinci etapta hayli bir uğraştım. O sırada diğer bir öğretmen arkadaşım harekete devam etti. Tablo gittikçe kötüleşiyordu. Çocuğun rengi değişmeye başladı. Tekrar devraldım. Artık çocuğu kaybetme noktasındaydık. Süratli bir biçimde harekete metanetle devam ettik. Bu da yaklaşık 5 dakika sürdü. Rabbim bize bu türlü bir kurtuluş öyküsünün kesimi olmayı nasip etti. Bu vakte kadar çocukların hayatlarına dokunuşlar yapıyorduk tahminen lakin en somut en manalı dokunuş bu oldu tabirlerini kullandı.

‘İLK YARDIM EĞİTİMLERİNİN ÖNEMİNİ ANLADIK’

Çocuğa müdahale eden Vücut Eğitimi öğretmeni İrfan Kısım da Haber geldiğinde bahçede nöbetçiydim. Çocuğun boğazına bir şey kaçtığı söylendi. Din kültürü öğretmenimiz müdahale etmiş. Ben devraldım. ‘Heimlich manevrası’nı uyguladım. Birinci yardım uygulamasını bilen arkadaşlarım sayesinde öğretmenlerin müdahalesiyle kurtuldu. Tek başıma olsam tahminen de başaramayacaktım. Uzun sürmesi bizi çok endişelendirdi. Birtakım yerlerde paniklemiş olabiliriz ancak çocuğumuzu sağlıklı bir halde hayata döndürdük. Birinci yardım eğitimlerinin üç yılda bir tekrar etmesi gerekiyor. Bu türlü durumlarda kıymetini bir kere daha anlıyoruz dedi.

‘ÖĞRENCİMİZİ SINIF SINIF GEZDİRDİK’

Okul Müdürü Selim Sarı ise Öğretmenlerimizin birinci yardım müdahalesi sayesinde çocuğumuzu kurtardık. Ambulansı aradık ve bir yandan birinci yardıma devam ettik. Çocuğun ağzından köpük gelmeye ve yüzü morarmaya başladı. Vakitle yarıştık. Neyse ki çocuğumuz kurtuldu. Bütün çocuklar çok korktu ve ağladılar. Halil’i sınıf sınıf gezdirdik ve yeterli olduğunu öbür arkadaşlarına gösterdik diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu